- Fief
Nooit meer rosé op de voorpagina
Bijgewerkt: 15 mei 2020
Rosé is de Jägermeister onder de wijnen. Nogal weersafhankelijk zeg maar. Ben zelf niet zo’n fan van kruidenbitters. Tenzij ik half bevroren van natuurijs kom, dan wil ik best een Jägermeister.
Rosé heeft op mensen het tegenovergestelde effect. Hoe warmer het weer, hoe meer rosé mensen gaan drinken. De rosé verkopen zijn precies te voorspellen aan de hand van de temperatuurcurve in de zomer. Of het voorjaar, of september. Het maakt niet uit; als het maar boven de 20 graden is.
Maar helaas, verder dan 2 weken vooruit is het weer in Nederland niet te voorspellen. En dat kan voor lastige situaties zorgen. Zo heb ik meegemaakt dat de marketingmanager van een slijterijketen als eerste rosé op de voorpagina van de folder wilde. Met als bijpassende tekst: het is weer rosé tijd! Ze hoopte op een zonnig maart. Maar toen 3 maanden later de folder bij miljoenen mensen op de mat viel, was er die nacht 40 cm sneeuw gevallen. Lesson learned: nooit meer rosé op de voorpagina.
Deze rosé vind ik altijd heerlijk, ook als het ijs- en ijskoud is.
